top of page

KJØPSINFORMASJON

Kundeavtale

​

Vi bruker Forbrukertilsynets standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Denne finner du her

​

Under er en oppsummering av de viktigste punktene, med spesifikk informasjon vedrørende kjøp av watermakere, produkter for vannbehandling mm. fra oss.

​

Generelle salgs- og leveringsbetingelser

​

Ordrer som kommer inn til oss vil bli håndtert snarest mulig og normalt postlagt samme dag. Da vil du få en epost om det. Dersom det er noen av varene vi ikke har inne, vil vi gi deg beskjed og tilby en alternativ vare.

 

Fraktpriser varierer avhengig av vare, og oppgis i NOK i handlekurven.

​

- Varer fra 0-1000 kr: 100 kr i frakt (ekskl. MVA)

- Varer fra 1000-2000 kr: 200 kr i frakt (ekskl. MVA)

- Varer fra 2000 kr og opp: Gratis frakt

 

Gjelder levering av varer i Norge. Normal leveringstid er 3-5 virkedager. Leveringstiden kan for eksempel være lengre under høytider, samt når en watermaker må bestilles fra produsentens eget lager. 

​

Betalingsbetingelser

​

Pris oppgitt i nettbutikken inkluderer MVA, mens frakt kommer i tillegg. For å kunne handle i nettbutikken til Yarconsult må du være over 18 år. Vår nettbutikk har sikker overføring med betalingsløsning fra PayPal slik at du kan handle med kredittkort (Visa/Mastercard) på en trygg måte. Du trenger ikke PayPal-konto. Når du handler hos oss blir beløpet belastet din konto først når varen er sendt. Kvittering kommer per epost.

 

Vi tilbyr også faktura-betaling og Vipps-betaling i nettbutikken ved bruk av alternativet "Betaling offline".

- Faktura-betalinger i nettbutikken gjelder kun ved avtale, så ta enten kontakt på post@yar.no/900 48 902 eller legg ved ønsket som et notat i handlekurven. 

- Vipps-betalinger sendes til 900 48 902 (Bjørn Nygård), sammen med ditt ordrenummer. Bestillingen sendes etter betaling er mottatt. Kvittering vil medfølge. 

​

For bestillinger gjort via direkte kontakt kan man betale med kontanter, faktura eller Vipps etter avtale.

​

Angrerett

​

Angrer du på kjøpet, har du normalt sett i følge Angrerettloven full mulighet til å angre bestillingen innen 14 dager etter at du har fått varen. Du må selv betale returporto hvis du benytter angreretten. Varene må returneres i den befatning du fikk varen, i original emballasje og sammen med angreskjema. 

​

Unntak: Watermakere spesiallages til hver ordre og er ikke lagervarer. Her gjelder normalt ikke angreretten. Les mer her

​

I forbindelse med jul- og nyttårsfeiring utvider vi angretiden. Du kan da returnere varen i den befatning du fikk den i og i original emballasje frem til 15. januar uansett når den ble kjøpt.

​

Angrerettskjema finner du her:

​

Reklamasjon

​

Har du mottatt en annen vare enn den som er spesifisert på ordre/leveringsbekreftelsen, skriv en epost til oss eller ring oss. Beskriv hva som er feil. Returner varen, så vil vi behandle saken så fort som mulig og ordne opp i fraktkostnaden som var påført deg. Hvis varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og levere dette på Posten hvor du får et skadeskjema som må fylles ut. Varene sendes så (sammen med skjema) til oss. Da sender vi deg et nytt produkt med en gang. Dette må gjøres for at ny vare skal bli sendt ut fra nettbutikken til Yarconsult siden dette ikke er en mangel/reklamasjon ved produktet, men en skade oppstått under transport. Lovverket henviser til at du gjør ting ”innen rimelig tid”, og vi tillater oss å tolke det dit hen at dette bør gjøres mindre enn 10 virkedager fra du har hentet mottaksmeldingen eller hentet produktet.

 

Varen kan returneres til:

​

Yarconsult AS

Almelien 36

1358 Jar

bottom of page